Bondi Beach at midnight, 130x200, ink on canvas

Bondi Beach at midnight, 130x200, ink on canvas

Christine Keruth The Sublime Wave

Christine Keruth The Sublime Wave

Das Eismeer nach Caspar David Friedrich, acrylic on canvas, 100 x 140 cm

Das Eismeer nach Caspar David Friedrich, acrylic on canvas, 100 x 140 cm

Das Sublime I. Tosendes Meer, 100 x 200, ink on canvas

Das Sublime I. Tosendes Meer, 100 x 200, ink on canvas

Das Sublime. Monsterwelle, 100 x 120, ink on canvas

Das Sublime. Monsterwelle, 100 x 120, ink on canvas

Das Sublime. Tosendes VII. Meer, ink on canvas, 100 x 120

Das Sublime. Tosendes VII. Meer, ink on canvas, 100 x 120

Das-Sublime-Engel, 130-x-120-cm-ink-on-canvas

Das-Sublime-Engel, 130-x-120-cm-ink-on-canvas

Dämmerung I., 140 x 100 cm

Dämmerung I., 140 x 100 cm

Dämmerung II., 140 x 100 cm acrylic on canvas

Dämmerung II., 140 x 100 cm acrylic on canvas

Hommage-a-L.v.M.-50-x-60

Hommage-a-L.v.M.-50-x-60

Petruskirche Berlin

Petruskirche Berlin

Saint-May I. In Privatsammlung

Saint-May I. In Privatsammlung

Saint-May, 3.2011, 110 x 130, acrylic on canvas

Saint-May, 3.2011, 110 x 130, acrylic on canvas

Salve Regina. In öffentlicher Sammlung

Salve Regina. In öffentlicher Sammlung

The Sublime. Wave, 110 x 140 cm, ink on canvas

The Sublime. Wave, 110 x 140 cm, ink on canvas

The-Sublime.-Freak-Wave-III.-80-x-80-cm

The-Sublime.-Freak-Wave-III.-80-x-80-cm

The-sublime-freak-wave-60-x-80-cm--drawing-on-canvas

The-sublime-freak-wave-60-x-80-cm--drawing-on-canvas

Vergänglichkeit. In Privatsammlung

Vergänglichkeit. In Privatsammlung

Vernissage Art Center Berlin

Vernissage Art Center Berlin

Das Sublime bei Immanuel Kant als künstlerische Herausforderung

Die Kritik der Urteilskraft ist neben der Kritik der praktischen Vernunft und Kritik der reinen Vernunft, die letzte der drei großen Kritiken Kants.

Kant malt in der „Kritik der Urteilskraft“ detailliert dramatische Naturereignisse in extremstem Ausmaß aus:“ Kühne überhangende gleichsam drohende Felsen, am Himmel sich auftürmende Donnerwolken, mit Blitzen und Krachen einherziehend, Vulkane in ihrer ganzen zerstörenden Gewalt, Orkane mit ihrer zurückgelassenen Verwüstung, der grenzenlose Ozean, in Empörung gesetzt, ein hoher Wasserfall eines mächtigen Flusses u. dgl.“, §28).

Ihr Interesse liegt darin, ausgewählte Begriffsbestimmungen von Kant künstlerisch in die Gegenwartskunst zu transformieren.

The sublime according to Immanuel Kant as artistic challenge

Kant designs dramatic events of nature to an extreme extend in his work Critique of Judgement (§ 28): “bold threatening overhanging rocks, towering thunderclouds, coming up with flashes and crashes, volcanoes with her overall destroying power, gales leaving devastation behind, the Ocean free of limits, set up in outrage, a high waterfall of a powerful river and the like.

It is Christine Keruth’s focus of interest to transform selected definitions set up by Kant artistically into the presence.